ZadzwońRezerwacja

PASEK KLINOWY PISZCZY- PRZYCZYNY, NAPRAWA Przygotowanie do podróży

PASEK KLINOWY PISZCZY- PRZYCZYNY, NAPRAWA

Pasek klinowy pełni niezmiernie ważną funkcję w aucie ponieważ napędza takie elementy jak pompa wodna i alternator. Jego nieprawidłowa praca powoduje zakłócenia w funkcjonowaniu pojazdu powodując słabe ładowanie akumulatora, pisk, a zerwany pasek kompletnie uniemożliwia dalszą jazdę.

W samochodach stosowane są dwa rodzaje pasków: klinowe (w starszych autach) oraz wielorowkowe (nowsze auta).

Prawidłowo działający pasek musi być odpowiednio napięty.

Źle napięty lub zużyty pasek piszczy podczas pracy silnika (widać jak wielki ma luz).

Jeżeli używasz jednocześnie wiele odbiorników prądu światło, radio, wycieraczki to drastycznie obniżasz sprawność ładowania alternatora.

Jeżeli pasek ma ogromny luz i dosłownie ślizga się po rolkach oznacza to ostatni dzwonek, aby dokonać jego napięcia.

Jeżeli pasek jest prawidłowo napięty, a spod maski silnika nadal dochodzi pisk oznaczać to może że koła pasowe są mono wyślizgane i czas na ich wymianę.

Sprawdzenie stanu napięcia nie trwa długu należy zdjąć oponę ale naciągnąć w umiejętny sposób pasek czas pracy mechanika 15-30 min. Czy jesteś wstanie samodzielnie go napiąć? Od razu ci powiem kieruj się od razu do zaufanego mechanika.

 

PROPONOWANE WPISY


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *