ZadzwońRezerwacja

PKP WSKAZÓWKI DLA PODRÓŻNYCH Polska

PKP WSKAZÓWKI DLA PODRÓŻNYCH

Przejechałam pociągiem setki km wszerz i wzdłuż poszukując najciekawszych wakacyjnych atrakcji na rodzinne spędzenie czasu. Moim tematem przewodnim było podróżowanie i miejsca z atrakcjami dla dzieci. Analizując dane środki transportu jak i obiekty analizowałam je również pod kontem przystosowania pod osoby niepełnosprawne.

Jeżeli poruszasz się na wózku inwalidzkim i chcesz zwiedzić Polskę możesz tego dokonać poruszając się  PKP, które ma specjalnie przygotowane pod Ciebie wagony na stronie internetowej http://pkp.pl, gdy będziesz wyszukiwać połączeń sprawdzaj czy masz znaczenie „wagon z platformą dla osób niepełnosprawnych”. Specjalnie dopasowane wejście do wagonu oraz pomieszczenia z dopasowaną toaletą pod wózki inwalidzkie.

wyznaczenie trasy pkp Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

pkp poróż osoba niepełnosprawna Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

trasa turystyczna pkp Warszawa -Gdynia Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

nowoczesna technologia PKP Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

Którym środkiem lokomocji najlepiej wybrać się na rodzinne wakacje? Pierwsza myśl jak przychodzi ci z pewnością na myśl to auto. Wydaje ci się, że wszędzie zaparkujesz, sam decydujesz o godzinie powrotu, a nie przewoźnik decyduje tym za Ciebie.

Postanowiłam spakować plecak i zwiedzić najpiękniejsze miejsca w naszym kraju.

Nie zdajemy sobie nawet sprawy jak wiele jest rodzin które chciałyby zabrać dzieci na wakacje, ale ledwo wiążą koniec z końcem, czyli z przetrwaniem od 1 do 1 każdego miesiąca (sama przekonałam się o tym jakie jest to jest kosztowne).

Wiele obiektów turystycznych niestety nie jest przystosowanych do zwiedzania przez osoby niepełnosprawne. Mam nadzieję że uchylę im trochę nieba i moimi oczami zobaczą miejsca do których nie mogą dotrzeć.

Po Polsce podróżowałam głównie PKP z jednej strony ze względów finansowych wykupywałam bilet weekendowy koszt 79 pln ważny od piątku 19 do poniedziałku 8 rano, dzięki któremu mogłam podróżować każdym pociągiem IC i TLK w tym czasie zgłaszając się jedynie do kasy prosząc o rezerwację miejsca siedzącego w danym terminie.

bilet weekendowy pkp

Dla rodzin PKP ma zniżki na Kartę Dużej Rodziny. Jesteś studentem bądź emerytem możesz podróżować biletem ulgowym.

Bilet weekendowy możesz wykupić na dworcu PKP w kasie biletowej bądź online. Ja preferowałam te pierwsze rozwiązanie idąc już do kasy z zaplanowaną na 3 dni trasą podróży. Starałam się jak najwcześniej zarezerwować sobie ulubione miejsca w przedziale. W okresie wakacyjnym bardzo wielu ludzi, rodzin podróżuje pociągiem. Szczególnie, że pociągi obecnie mają bardzo luksusowe warunki podróży. Z drugiej strony w pociągu miałam towarzystwo dzięki któremu o wiele milej upływały mi godziny w podróży.

PRZEWOŹNICY PKP

PKP INTERCITY, PKP PRZEWOZY REGIONALNE, PKP ARRIVA

PKP intercity/ TLK

Przewozami tej linii spędziłam praktycznie cała wycieczkę po Polsce. Wspominam ten czas bardzo przyjemnie, wspaniałych ludzi pasażerów, gdzie każdy chciał sobie pomóc, miłe pogawędki. Cierpliwość konduktorów w stosunku do tych najbardziej upierdliwych klientów. Pamiętam sytuację jak po nawałnicy pociąg miał opóźnienie z wyjazdem przez co i w trasie był spóźniony, a konduktor starał się mu pomóc i zorientował się jak zaplanować mu podróż żeby mógł z winny ich jako przewoźnika wynagrodzić mu tą sytuację i żeby nie musiał kupować dodatkowych biletów.

Mi samej pomógł nieświadomy tego nawet, że będę opisywać podróże po Polsce skontaktował się z kierownikiem pociągu, żeby poczekał chwilę żebym mogła z Warszawy Wschodniej przeskoczyć do pociągu na Białystok i szczęśliwie ostatnim pociągiem wrócić do domu.

Jak widać wszystko zależy od ludzi, to jest tylko ich dobra wola.

Byłam świadkiem pretensji w stosunku tych ludzi ale czemu oni są winni. Czy jadąc pociągiem nie zdają sobie sprawy że jedzie on po torach, z panujących latem, jesienią czy zimą warunków atmosferycznych. Wszyscy starają się jak najszybciej usunąć awarię i my pasażerowie musimy to zrozumieć. Pomyśl a jak masz awarię auta to co sam jesteś wstanie od tak w ciągu 5 minut wszystko naprawić. Z pewnością podróżując własnym środkiem transportu najadłbyś się o wiele więcej nerwów. Wtedy nie martwiłbyś się tylko o siebie ale również o swój pojazd. W pociągu możesz liczyć na miejsce siedzące, toaletę, w intercity bar, gdzie mogą zjeść posiłek napić się gorącej kawy czy herbaty. Jadąc samochodem gdy jest wypadek i wstrzymany ruch nie masz i tego i co na nikogo nie krzyczysz i nie wyżywasz swojej frustracji. Podróże uczą cierpliwości. Możesz powiedzieć, że PKP sprzedało ci bilet bez miejscówki i siedziałeś na korytarzu. Panie w kasach zawsze informują pasażerów lojalnie o stanie zarezerwowanych miejsc i ty na własną odpowiedzialność kupujesz miejsce albo nie. W sezonie wakacyjnym często podstawiane są dodatkowo wagony jeżeli tylko jest taka możliwość i widzą, że jest bardzo wielu podróżnych. Kierownik często informuje pasażerów o dodatkowych składach ale to w twoim interesie jako pasażera jest przy wsiadaniu do pociągu zapytać się jego czy są jakieś dostawione wagony i gdzie się one znajdują.

PKP PRZEWOZY REGIONALNE (REG)

Przewoźnik obsługuje krótkie trasy np. Bydgoszcz- Grudziądz, Gdynia- Hel. Nie oczekuj w nich bóg wie jakiego luksusu, jak sama nazwa wskazuje są to Przewozy Regionalne dzięki nim możesz znacznie szybciej i taniej niż autem dojechać w dane miejsce. Bilet możesz kupić zarówno w kasie biletowej jak i u konduktora – u konduktora jednakże z prowizją.

PRZEWOZY PKP ARRIVA

Żeby nie było tak słodko, że robię reklamę dla PKP- opisuje jedynie moje doświadczenia! Zastawiałam się co to jest przewoźnik Arriva, bo nigdy o takiej linii nie słyszałam. Wracając z Helu postanowiłam wracać w miarę o sensownej porze i tak czekało mnie bardzo dużo godzin jazdy a następnego dnia miałam zwiedzać Toruń musiałam dostać się do Bydgoszczy żeby następnie przesiąść się na przewozy regionalne na Toruń.

Jakość pociągu przypominała PKP pendolino, w każdym razie bilet o wiele droższy niż ten REG, czy PKP Intercity. Siedzenia, toaleta bardzo komfortowe, może jedynie poza jedną sytuacją jakiej byłam świadkiem… Przez nią było mi wstyd za konduktora i nie byłam wstanie przejść obok takiej sytuacji obojętnie. Do pociągu wsiadł obcokrajowiec i zapytał się czy dobrze wsiadł  do pociągu relacji Gdańsk-Bydgoszcz trzymając w ręku bilet. Konduktor zamiast wziąć bilet i zobaczyć na jakiego przewoźnika miał pasażer wykupiony bilet powiedział, że wszystko jest ok. Jak ruszyliśmy po kilku minutach zrobił kontrolę biletów i podszedł do obcokrajowca i okazało się że ma wykupiony bilet owszem do Bydgoszczy i na dokładnie tą samą godzinę co nasz odjeżdżał tylko na innego przewoźnika. Pasażer nie umiał powiedzieć ani słowa po Polsku a konduktor ani słowa po angielsku. Próbował mu po polsku jedynie powiedzieć, że ma zły bilet i żeby jechać tym przewoźnikiem musi kupić inny. Pasażer zgłupiał i przestraszył się, nie wiedział w takim razie gdzie dojedzie i co ma zrobić- cale mu się nie dziwie. Wsiadając zapytał się przecież czy dobrze wsiadł dostał tego potwierdzenie a później dlaczego nagle konduktor mówi coś wymachując rękoma, ale on nic nie rozumie. Tylko skąd obcokrajowiec miał wiedzieć, że u nas PKP ma trzech różnych przewoźników i na każdego trzeba mieć Iny bilet. Panie w Kasie na pewno mu by tego nie powiedziały chyba, że któraś zaskoczyła by mnie, że zna angielski (przychodząc do kas już miałam całą rozpiskę podróży ustaloną, zdał żyło mi się że nie były w temacie że np. uruchomiona zostaje jakaś dodatkowa bezpośrednia linia a dzięki informacji na ich stronie online ja o tym wszystko wiedziałam, o każdym połączeniu w danym kierunku w którym chcę jechać).

Wtedy cały ratunek był w tablecie, dzięki któremu obcokrajowiec dokładnie widział o co mi chodzi nie musiałam perfekcyjnie mówić po angielsku chodź żałuję, że nie mogłam mu tego płynnie wytłumaczyć w jego języku. Sprawdziliśmy połączenia o tej godzinie na danej trasie i okazało się, że o tej porze trasa Gdańsk- Bydgoszcz jest dwóch przewoźników którzy o tej samej porze wyjeżdżają. Dla konduktorem najprostszym rozwiązaniem było wystawienie nowego biletu.

Klient stał z rozłożonymi rękoma nie wiedział co się dzieje. Moim łamanym angielskim starałam się mu wytłumaczyć o co chodzi. Konduktorowi było głupio i pozwolił mu jechać dalej. Pytanie dla czego konduktor nie orientuje się, albo też nawet nie chce mu się pofatygować żeby sprawdzić o co chodzi. Przecież człowiek ma ważny bilet. Niestety nie potrafię patrzeć na to jak ktoś kogoś oszukuje tak mnie już wychowali rodzice. Mam nadzieje, że kiedyś jak ja będę w obcym kraju to mi też ktoś pomorze jak to mówi przysłowie „Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.” Pierwszy raz jechałam danym przewoźnikiem.

Powinniśmy pomagać bliźnim, a oni też nam pomogą. Pamiętajmy pozostawiajmy po sobie dobrą opinię. Wiadomo szybciej dzielimy się tymi złymi doświadczeniami niż dobrymi. Słyńmy za granicą z tego jacy jesteśmy że potrafimy pomagać ludziom, słyńmy z dobrych rzeczy a nie z tych złych żeby obgadywano nas za plecami i przyszywano nam „złe łatki”.

 

PROPONOWANE WPISY


Recommended Posts

Comments

  1. Dzieki za interesujacy post, terez bede tu wpadac czesto 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *