ZadzwońRezerwacja

SERWIS SAMSUNG  CZYLI JAK W 5 MINUT STRACIĆ 1000 PLN Przygotowanie do podróży

SERWIS SAMSUNG CZYLI JAK W 5 MINUT STRACIĆ 1000 PLN

Bardzo często w czasie podróży korzystamy z urządzeń mobilnych smartfonu czy tabletu. Dzięki zainstalowanych w nich funkcji GPS dojeżdżamy do celu naszej podróży. Pokonując km drogi jadąc w pociągu/autokarze, aby umilić sobie czas możemy oglądać film, czy sprawdzić online najbliższe połączenia komunikacyjne czy przesiadki…

Co powinieneś wiedzieć planując zakup urządzenia mobilnego w postaci smartfonu bądź tabletu? Podczas podróży jedno i drugie stanie się Twoim dozgonnym przyjacielem.

Niestety tak już bywa w przyrodzie, że każde urządzenie wg producenta jest objęte gwarancją jedynie na określony czas. W przypadków smartfonów oraz tabletów są to 24 miesiące.

Co się dzieje w momencie, gdy Twoje urządzenie przestaje już być objęte gwarancją producenta?

Dokonując zakupu urządzenia mobilnego możesz wykupić ubezpieczenie dodatkowe. Porównałam takowe produkty u dwóch największych pośredników, czyli Media Markt czyli ubezpieczenie „Gwarancja Plus Ochrona” oraz X-Kom „Program Ubezpieczeń uCARE” co oferują klientowi przy zakupie urządzeń w ich sklepach w ramach dodatkowego ubezpieczenia.

Przy zakupie smartfonu, tabletu za pośrednictwem MEDIA MARKT  możesz dokonać ubezpieczenia dodatkowego produktu jedynie w ramach ubezpieczenia

 „GWARANCJA PLUS OCHRONA”:

  • ubezpieczenie od kradzieży
  • ubezpieczenie od uszkodzenia mechanicznego
  • ubezpieczenie od przepięcia
  • serwis „door to door”
  • Karta podarunkowa (w przypadku braku możliwości naprawy)

definicje OWU Gwarancja Ochrona Plus Media Markt Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

Czy zwracasz uwagę na warunki od kiedy produkt którego dokonujesz zakupu jest objęty dodatkową ochroną?

W przypadku urządzeń mobilnych (smartfon, tablet) sieci sklepów Media Markt oferujących produkt „Gwarancja Plus Ochrona” masz podaną na stronie informację że produkt jest objęty 12 miesięczną gwarancją. Natomiast jako użytkownik powinieneś wiedzieć, że ta ochrona jest zapewniona użytkownikowi jedynie 12 miesięcy od zakupu urządzenia w sklepie! Czyli dokonując zakupu urządzenia w pierwszym roku jego eksploatacji Twoje urządzenie podlega podwójnej ochronie tych samych rzeczy.

Oferta ubezpieczenia X-KOM http://www.x-kom.pl w PROGRAMIE UBEZPIECZEŃ uCARE:

Warunki ochrony dla  smartfonu o wartości zakupowej 1799 zł na dzień 24.11.2016roku

Pakiet AWARIA (A)
Zapewnia ochronę urządzenia w sytuacji wystąpienia usterek technicznych po zakończeniu standardowej gwarancji producenta.
Zakup pakietu AWARIA jest możliwy w okresie do 30 dni od momentu zakupu urządzenia (w ciągu 3 dni w przypadku zamówień realizowanych w salonie stacjonarnym ).

Poniżej prezentujemy wysokość składki dla opcji dostępnych w pakiecie AWARIA:
Dodatkowa ochrona przez okres 12 miesięcy po ustaniu gwarancji producenta (A12) – 233,87 zł
Dodatkowa ochrona przez okres 24 miesięcy po ustaniu gwarancji producenta (A24) – 269,85 zł
Dodatkowa ochrona przez okres 36 miesięcy po ustaniu gwarancji producenta (A36) – 323,82 zł

Pakiet PRZYPADKOWE USZKODZENIE i KRADZIEŻ (PUK)
Zapewnia ochronę urządzenia na okoliczność przypadkowych uszkodzeń mechanicznych spowodowanych nagłym, niemożliwym do przewidzenia zdarzeniem zewnętrznym, w tym powstałych w wyniku  zalania lub przepięcia prądu, a także  w przypadku kradzieży z włamaniem lub rabunku. Warto zwrócić uwagę, iż potencjalne koszty naprawy w zakresie, który nie jest objęty gwarancją producenta, mogą być wysokie i znacznie przewyższyć inwestycję w eXtra ochronę.
Zakup pakietu PRZYPADKOWE USZKODZENIE i KRADZIEŻ jest możliwy w okresie do 3 dni od daty zakupu urządzenia.

Poniżej prezentujemy wysokość składki dla opcji dostępnych w pakiecie PRZYPADKOWE USZKODZENIE i KRADZIEŻ:
1 rok eXtra Ochrony od przypadkowych uszkodzeń i kradzieży z włamaniem lub rabunku (PUK12) – 359,80 zł
2 lata eXtra Ochrony od przypadkowych uszkodzeń i kradzieży z włamaniem lub rabunku (PUK24) – 413,77 zł
3 lata eXtra Ochrony od przypadkowych uszkodzeń i kradzieży z włamaniem lub rabunku (PUK36) – 467,74 zł
4 lata eXtra Ochrony od przypadkowych uszkodzeń i kradzieży z włamaniem lub rabunku (PUK48) – 521,71 zł

Pakiet 2w1 – AWARIA, PRZYPADKOWE USZKODZENIE i KRADZIEŻ (A + PUK) 
Zapewnia najpełniejszą ochronę urządzenia, łącząc w sobie cechy i zalety obu wcześniej opisanych pakietów.

Poniżej prezentujemy wysokość składki dla opcji dostępnych w pakiecie 2w1 – AWARIA, PRZYPADKOWE USZKODZENIE i KRADZIEŻ:
A 12 + PUK 36 – 503,72 zł
A 24 + PUK 48 – 611,66 zł
A 36 + PUK 60 – 719,60 zł

UBEZPIECZENIE DODATKOWE A WADY FABRYCZNE URZĄDZEŃ

Co w sytuacji w której dokonasz zakupu sprzętu z wadą fabryczną np. wyświetlacza, przez co np. twój tablet/telefon z jednej strony będzie miał przyciemniony wyświetlacz, urządzenie będzie miało zmieniony kolor wyświetlenia obrazów np. zamiast niebieskiego na fioletowy/zielony, a czy też ekran będzie migotał jakby miał spięcie i będziesz bał się jego używać. Oddasz go w ramach gwarancji do serwisu. Po odbiorze urządzenia z serwisu po kilku miesiącach następuje ponowna, dokładnie ta sama usterka i co się okazuje się że do wymiany jest ponownie ta sama część MEA FRNT – LCD BRACKET ASSY czyli wyświetlacz.

Czy opłaca się dokonywać  naprawy takiego urządzenia?

Autoryzowany serwis producenta zapyta się czy była przedłużona gwarancja na urządzenie. Koszt naprawy, w przypadku wymiany wyświetlacza w 10.1 calowym tablecie wynosi 850zł (nowy tablet tych samych parametrów można kupić za 1099zł.) Jeśli nie to pozostaje klientowi złożenie reklamacji na stronie producenta- jeżeli on przyzna się do usterki w egzemplarzu i wyrazi zgodę na pokrycie kosztu naprawy to pozostanie ona wykonana.

Ubezpieczenie dodatkowe a wada fabryczna urządzenia

Dzwoniąc na infolinię producenta chcesz tym razem zapoznać się z dokładną ofertą produktów dodatkowych tzn. ubezpieczeń od wymiany takiej części jak MEA FRNT – LCD BRACKET ASSY okazuje się, że nie można ubezpieczyć urządzenia, ponieważ jeżeli do wymiany jest część która dotyczy awarii wyświetlacza to nie jest to objęte dodatkową ochroną ponieważ wady fabryczne nie są objęte ochroną.

Pytanie pojawia się dlaczego i w takim razie co jest objęte tą dodatkową ochroną za co w efekcie miałabym zapłacić? Ochroną są jedynie objęte usterki mechaniczne zaś jest to wada fabryczna urządzenia. Nikt nie jest mi wstanie wyjaśnić co oznacza dokładnie pojęcie „ubezpieczenie od uszkodzeń mechanicznych”. Zanim zdecydujesz się wykupić takie ubezpieczenie przeczytaj warunki ogólne umowy z ubezpieczycielem przed czym tak naprawdę ochroni Ciebie takie ubezpieczenie.

Wracasz dokładnie do tego samego serwisu i serwisant ponownie przedstawia ci koszt naprawy w żaden sposób nie rozkładając urządzenia w ciągu 2 minut otrzymujesz odpowiedź koszt naprawy wynosi 850 zł i informuje że „Proszę Pani ale tego nie opłaca się naprawiać”.

Kosztorys naprawy z autoryzowanego serwisu

Dzwonisz do serwisu, aby dowiedzieć się co możesz zrobić aby dowiedzieć się co jest przyczyną usterki w urządzeniu, dowiadujesz się że możesz wykonać kosztorys naprawy ale odpłatnie – koszt wykonania kosztorysu to wysokość 30zł. Co wzbudza twoje wątpliwości to że serwisant strasznie odradza ci wykonanie takiego kosztorysu i proponuje naprawę usterki a kosztorys otrzymasz w gratisie.

Tego samego dnia zachodzisz do serwisu i otrzymujesz w ciągu 2 min diagnozę koszt naprawy od 850 zł do tysiąca. W takim razie prosisz o kosztorys naprawy urządzenia. Nagle serwisant wpada jakby w popłoch i stanowczo odradza ci wykonanie takiej opcji. Dlaczego?

Diagnoza z autoryzowanego serwisu

kosztorys naprawy tabletu Samsung z autoryzowanego serwisu Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

Nie wiem czy widać ale tak wygląda kosztorys naprawy z autoryzowanego serwisu. Ciężko w to uwierzyć, bo dla mnie kosztorys to jest jaką część należy wymienić i koszt wymiany tej części. Na pytanie dlaczego nie ma wskazanego kosztu za część jaką należy wymienić odpowiedź serwisanta jest taka że nie podają konkretnych części jakie są do wymiany. W takim razie po co jest coś takiego jak kosztorys? Dodatkowo serwis nie jest przygotowany na wykonywanie kosztorysów napraw tabletów. Klient otrzymuje druk wykonania kosztorysu na protokole dotyczącym naprawy telefonu. Koszt naprawy podany został w ciągu 2minut, a kosztorys serwisowi zajął 24h i klient jedynie na piśmie dostał wprost diagnozę usterki o której sam wcześniej wiedział. Odpowiedź serwisu była taka, że na początku podali prowizoryczną tylko usterkę, którą należało dokładnie przeanalizować. Inne serwisy nieautoryzowane wprost potrafiły wycenić taką usterką w ciągu 2 minut bez konieczności analizowania i powiedzieć z czym wiążą się koszty naprawy.

WYMIANA TAŚMY WYŚWIETLACZA

Klient nie zna się na naprawach urządzeń mobilnych, dodatkowo jest płci damskiej. Obecnie klient wie już dlaczego serwis nie chciał podać wartości części do wymiany i klient sam musiał jej poszukać. Taśma wyświetlacza jest stałym elementem wyświetlacza i klient nigdzie nie dostanie samej taśmy musi wymieniać cały wyświetlacz który jego cena w przypadku czarnego tabletu wynosi 697 zł. Dlaczego serwis podał koszt 850 zł? Bo 153 zł klient dodatkowo poniesie za wymianę elementu.

taśma wyświetlacza czescisamsung Amazing design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

wyswietlacz samsung na dzień 28.11.2016 Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingdesign.com.pl

Czy opłaca się naprawa urządzenia z wadą fabryczną?

Na te pytanie z infolinii serwisu otrzymujesz odpowiedź zwrotna, że po dokonaniu naprawy tej usterki może nastąpić ona ponownie. W urządzeniach z wadą fabryczną nie da się jej wyeliminować. Dwukrotna awaria tego samego elementu w produkcie w przeciągu pół roku oznacza bez dwóch zdań oznacza bez dwóch zadań, że klient dokonał zakupu urządzenia z wadą fabryczną do której producent w procesie reklamacji robi wszystko, aby nie przyznać się do wadliwego urządzenia.

W 2014roku produkt był w sprzedaży po czym został wycofany w jego miejsce jest obecnie sprzedawany inny sprzęt tej samej marki, praktycznie tak samo się nazywa jedynie obecnie jest dwukrotnie tańszy pomyślmy czym jest to spowodowane.

Dlaczego serwis wprost powiedział, że naprawa się nie opłaca? Serwis doskonale wiedział, że jeżeli producent nie wyrazi zgody na wymianę wyświetlacza w ramach ponownej usługi to dla klienta nie opłaca się naprawiać tego urządzenia jeżeli nowe może kupić w cenie 1099 zł i z nową 24 miesięczną gwarancją.

Odpowiedź pracownika działu reklamacji:

„Chciałem Panią poinformować, że w przypadku problemów z kosztorysem naprawy w serwisie, najlepiej zgłosić się do innego serwisu w celu weryfikacji kosztów usługi. Inaczej nie jesteśmy w stanie zweryfikować jakie podzespoły są dokładnie w Pani przypadku do wymiany. Zachęcam do kontaktu z innymi serwisami. Spisy autoryzowanych serwisów szczegółowo wymienione są na stronach:

http://www.samsung.com/pl/support/servicelocation/

Pracownik działu reklamacji odsyła klienta podając link do pozostałych autoryzowanych serwisów na terenie Białegostoku, żeby móc dokonać ewentualnego ponownego kosztorysu naprawy. Nie wiem czy on sprawdził informacje którą przekazał klientowi ponieważ jest tylko 1 autoryzowany serwis tej firmy  w pobliżu 50 km od miejsca zamieszkania klienta, w którym właśnie klient dokonywał kosztorysu  naprawy sprzętu co dział reklamacji w załącznikach powinien doskonale widzieć i co ponownie klienta do niego odsyła.

Producent broniąc się na wszelkie sposoby w końcu wykonuję naprawę urządzenia czyli wymianę taśmy, ale nie wymienia taśmy oryginalnej przeznaczonej do danego modelu ponieważ nie ma już jej na stanie . Dlaczego?- ponieważ już nie produkuje tych modeli tabletów a w związku z tym i części.

Serwis na stanie nie ma danej części i wstępnie przewiduj tygodniowy czas naprawy urządzenia ponieważ musi czeka na dostawę części od producenta, ale cóż jak ma zamówić część jak jej nie ma na stanie- o tym że nie ma już dostępnej tej części oczywiście nie informuje.

Klient sprawdza na stronie producenta http://www.czescisamsung.pl  koszt części którą mu zamontowano w urządzeniu.

Taśma tablet Samsung Amazing Design Katarzyna Grycuk amazingddesign.com.pl

Zamontowana w urządzeniu część kosztuje 37 zł + montaż czy w efekcie 150 zł teraz już jest oczywiste dlaczego w kosztorysie nie było podanej informacji związanej z ceną części i kosztem montażu. Dodatkowo serwis zapewniał że jeżeli kosztorys i naprawa będzie wykonana u nich to od ceny naprawy będzie odjęty koszt kosztorysu a jak doszło do zlecenia naprawy to tak i owszem byłby w cenie o ile klient nie robiłby kosztorysu a od razu naprawę urządzenia. Tylko w tedy zapłaciłby za wymieniony nowy wyświetlacz 850 zł – 30= 820 zł. Tym samym nie korzystając z propozycji serwisu obecnie jest na plusie 640 zł. Dodatkowo dokonał analizy nowych w ofercie tabletów i okazuje się, że nowe nie mają wejścia na kartę sim umożliwiającą dostęp do Internetu w miejscach w których nie ma WIFi.

 

PROPONOWANE WPISY


Comments

  1. Ꮋola! І’ve been reading your blog for a long timе now and finally gοt thе courage to go ahead and give
    you a ѕhout out from Porter Texаs! Ꭻust
    wanted to mention keep up the great job!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *